divendres, 7 de desembre del 2018

VERSIÓ CASTELLANA D’OPERACIÓ TIARA


El bon amic Paco Suarez  ha convertit en llibre de paper i tinta la magnífica traducció  castallana que va fer de la meva darrera novel.la “Operació Tiara”. Fins ara era una bella dorment al núvol virtual d’Amazon.
Tots els llibres et causen un goig especial. Indescriptible. Però aquest immens regal que m’ha ofert aquest vell camarada de lluites i utopies, després de mesos d’estar aferrat a l’ordinador, té un gust molt especial. Valguin unes poques raons per fonamentar eixa declaració.
En primer lloc el valuós present m’ha arribat en un dels moments més delicats i sensibles de la meva vida. Quan has tastat el calfred de l’abisme les abraçades  augmenten el seu calor habitual.
La traducció a una de les llengües més parlades del món t’obri un finestró a l’horitzó dels lectors. Em fa una il·lusió especial acostar-me als antics companys del Perú.
Però la raó cabdal del meu goig és la forma i manera com la meva novel.la escrita en català ha guanyat en autenticitat i versemblança. Els protagonistes d’”Operació Tiara” són peruans. L’acció es desenvolupa al Perú i per això sona més real que els personatges parlin en peruà.  Sona estrany que un negre de Piura o un xolo de Catacaos s’expressin en un  primmirat català. Si a aquesta raó de sentit comú hi afegeixes que l’escriptor  Paco Suarez  domina d’una forma natural i perfecta les modalitats del castellà del Perú t’expliques la meva confessió: m’agrada més la traducció que l’original. La versió de Paco Suarez em sona a Garcia Márquez.
Per adquirir “Operación Tiara” de Jaume Santandreu i Paco Suarez podeu fer-ho de  tres maneres
-          Compar-lo a Amazon i us arribarà – baratíssim – en 5 dies.
-          Passar pel Taller Marginàlia, a Can Valero, on el petit guany es dedica a Can Gazà.
-          Cridar al telèfon 659153596 i us ho farem arribar on ens indiqueu.
A “Operación Tiara” us trobareu amb la història crua i actual d’un factor definitiu dins la nostra història, com és l’Església catòlica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada