divendres, 13 de setembre del 2013

JA EM PUC MORIR


La frase és del vell Simeó quan endevinà, per inspiració divina, que aquell infantó, en braços d'una jove i pobre dona, era el Messies que ell esperava. Llavors va pronunciar el "nunc dimitis servum tuum, Domine". Aquest esclau teu ja pot morir, Senyor. Ha vist el Messies.
Aquesta expressió, si hi hagués justícia en aquest món, hauria d'estar inscrita pel destí en la pleneta de cada criatura humana. Jo em sent un sortat. despús-ahir vespre abans d'anar a dormir, rebentat del tragí de la jornada, el nunc dimitis em brostava per tots els porus de l'anima. Despús-anit fins i tot tenia anima.
Em puc morir. He destriat el llumeneret blau dels meus somnis. Catalunya era un clam per a la independència. A reveure, Espanya, ens trobarem a Europa. Un aire de llibertat recorria tota la nostra terra. La gent estava tranquil·la, segura, serena. Els qui es posaren histèrics, ridículs, foren els forasters.
El vespre del dimarts passat, dia 10, les meves emocions havien anticipat els calfreds a la plaça Major de Ciutat. Em semblava impossible que tota aquella gentada, arreplegada gairebé espontàniament i improvisada, alçàs el crit que fa només uns pocs anys feia tremolar els arbres del Born, disparat per quatre folls. El compàs era el mateix. En aquests moments l'eco ho propaga per tots els comellars: In-de-pen-den-cia! Érem pocs, però la padrina ha parit el miracle.
Per altra banda, la darrera fua per a la preparació dels "Encants, 2013”, a Sa Casa Llarga em demostrà que som l'home més sortat de la terra. Can Gazà gaudeix d'un equipet de cooperants que deixen la pell per la causa i d'uns comuners fantàstics que fan vertaders prodigis. Uns i altres me maten d'estimera.
Per afegitó, la moguda dels Encants m'ha demostrat, un cop més, que tenc una família i uns amics extraordinaris. Una tribu fabulosa que no me meresc. No només no em falla mai, sinó que respon de forma sensacional a les meves demandes.
Ja em puc morir. Quan dic morir, retorn al significat humà i cristià de la paraula: passar a una vida millor, com anunciaven les esqueles dels senyors. Ja puc estrenar un descans en pau. Per molts d'anys!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada