dilluns, 9 de setembre del 2013

VISCA EL COI!


Ja que les alegrietes són poques, benhaja que siguin bones. El regal del COI, eliminant l'eterna peticionària madrilenya dels Jocs Olímpics del 2020, a tres dies de la Via Catalana, ha estat enverinadament fantàstic. Per afegitó, em brinda la innocent avinentesa d'armar la bufonada.
Farts de drames i tragèdies, el sainet és la peca més adequada al pati de comèdies de Can Gazà. A la sala d'estar, davant el televisor, tots ploraven mastegant la injúria patriòtica. Tots se sentien espanyolets de pura raca, malgrat més de la meitat hagin nascut a Mallorca.
La meva riallota, brostant-me de les entranyes més profundes de la justícia, electritzà l'estanca. El míting amb un to entre el sarcasme i la venjança flagel·lava l'aire espès de silencis i ràbies.
-Plores per Madrid? És que Madrid et dóna llit, menjar, companyia? Madrid?
La pujada del volum i de la burla concediren la venia a l'escatologia.
-Madrid? Madrid? Merda! Madrid ens roba, ens espolia, ens explota... Madrid ens mata, ens ha assassinat i per a sempre. Si no fos per la mala llet de Madrid, ara Mallorca seria un paradís. Sempre hem fet el que ha volgut Madrid, el que ha decretat Madrid. Merda Madrid, i per molts d'anys.
Vaig refrenar l'empenta dialèctica perquè l'improvisat entremès deixava les verbes per endinsar-se pel carreró dels odis ancestrals.
-Cada any vénen 12 milions de turistes i tots caguen. Ens deixen la merda aquí, però els doblers volen cap a Madrid. Nomes em sap una mica de greu pels nostres cosins paraolímpics, ja que Tòquio cau molt Lluny.
Un cop més funciona el llenguatge musical de Can Gazà. Mentre ells captaven la tonada, jo llegia al seu mut llambreig als ulls que, al costat dels títols nobiliaris que sempre em concedeixen, com són els de "puta capellà, maricó de merda", m'atorgaven la medalla d'or de "cabró català separatista!”.
Aprofit la llicència verbal que m'ha permès la coça enmig de les carns dels macarres madrilenys, per tancar la comunicació amb grolleria: visca el cony del COI!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada