dimecres, 30 de gener del 2013

59. MÉS ENLLÀ, RES


Per què, caparruda somera meva, et costa tant admetre l'evidència més evident del món? Eixa veritat "clara a la visió i a l'enteniment, que no pot donar lloc a dubtes" - tal és la definició d'evidència - és que fa 75 anys no existies i d'aquí a 30 més no existiràs. Talment com qualsevol altre animaló de la terra, nasqueres i moriràs. Més enllà, res.
Tanmateix, com en molts d'altres caires de la vida, la veritat crua i dura l'expressen els catedràtics de taverna, gats de suc i clarividències:  "de mort no n'ha tornat cap. Ni tornarà".
Més enllà d'aquesta cruel evidència, només hi ha invents per a bàmbols o negoci per a capellans. La religió catòlica, com totes -absolutament totes!-  les altres religions, han dominat l'home i han omplert les seves arques explotant el pànic de la pobra bestiola racional al més allà.
Perdona, criatureta meva, si et parl d'aquesta forma tan brutal. No estic enfadat amb tu ni amb ningú. Estic fart, però, de capclosos, de personetes cagades, d'explotadors aprofitats i de fanàtics.
Tu lamentes la teva sort, però quan moris restarà el teu nom i el teu record. Pitjor estic jo, que només tinc un nom. Des del moment que no existesc més enllà de la teva imaginació, ningú podrà recordar-me quan tu moris.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada